Reformer

Reformer/Yoga hold

Er du en M/K som har det svært ved at se på sin krop langsomt forfalde? Fordi der aldrig er tid til den slags, i ens travle liv. Og når du så har tid, mangler du måske en der kan får dig op af sofaen til at komme i gang og præstere med kroppen!

Eller er du måske ramt af en irriterende skade, som gør at du ikke tør at komme ud og rive i fitness maskiner? Eller er du blot en type som trives bedst med træne på holdet?

Så er Reformer træning lige noget for dig!

En super effektiv træningsform som skaber lange seje og holdbare muskler, men som er blid ved led, sener og knogler, men enorm effektiv til at skabe en stærk krop og hodning på grund af de mange træningsvariationer!

Re:former i historisk perspektiv

Pilates er et elsket og respekteret træningssystem benyttet af mennesker verden over.
Træningssystemet blev i 1920’erne udviklet af den tyskfødte Joseph Pilates(1880-1967). Han var som barn skrøbelig og led af astma, engelsk syge og gigtfeber.

Med træningsøvelser inspireret at østens rolige bevægelser og tankegang. Kombineret med gymnastik og styrketræning,overvandt han sine egne skavanker. Og opnåede en så tonet krop, at den blev anvendt til at beskrive anatomi.

Joseph Pilates emigrerede i 1923 til Amerika, hvor dansere fra New York Ballet samt en gruppe boksere blev introduceret til Pilates og hans træningsmaskiner.

På trods af disse atleters fantastiske grundform fandt de stor inspiration ved træningsformen, da de oplevede færre skader og bedre respiration.

I Danmark er det endnu ikke så udbredt at træne i maskinerne. Måske fordi de er kostbare i anskaffelse.

Men hvor de for år tilbage kun havde vundet indpas hos danske fysioterapeuter er specielt reformermaskinen nu ved at indtage det danske træningsmiljø – og ikke uden grund.

Har man først prøvet træning i reformeren er det svært ikke at blive afhængig.

Pilates reformer

Pilates medbragte og videreudviklede en række træningsmaskiner – Reformer, Chair, Tower og Cadillac. Mange af de øvelser, han udviklede til maskinerne, gengav han i øvelser der kunne udføres på en måtte. Det er de grundøvelser der i dag kendes som MatWork Pilates og som dyrkes af de fleste pilatesudøvere verden over.

%d bloggers like this: